Florida part 1: Orlando & Golf van Mexico

1 november 2015 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Dag 10:

Een regenachtige dag (de enige) in Washington, dus tijd om naar de zon te vertrekken! Op tijd uit de veren, koffers gepakt. Floris verzorgde een ontbijtje en daarna op naar het vliegveld. De boel was afgezet in de stad omdat er een marathon gaande was. Hoewel we heel dicht bij het vliegveld zaten was het toch enig gecross en kostte het iets meer tijd dan we ingecalculeerd hebben om op het vliegveld te komen. Gelukkig allemaal goed gekomen, onze mooie auto ingeleverd en hup de lucht in. Eerst naar New York, om vervolgens naar Orlando te vliegen.  Een prima vluchtje gehad, we hebben inmiddels al heel wat airports gezien. Bij de autoverhuurder stond een pareltje van een auto op ons te wachten: Ford Mustang cabrio! Wat een gave bak! J Floris reed ons weer snel en veilig als altijd, naar ons hotel. Heerlijk die temperatuur, echt zomer. Het chillen kon beginnen, ’s avonds lekker aan het zwembad gezeten eten en kaarten, proost!

Dag 11:

Vandaag eerst maar eens wat boodschappen in slaan. We zijn naar de Wallmart gereden. Onze favoriete super markt. Volgens ons is het de Albert Heijn onder de Amerikaanse supermarkten.  Alleen de supermarkt hier is al een attractie. Zo mega groot en veel lekker eten, Floris begint al helemaal te watertanden als hij al dat lekkere BBQ vlees ziet liggen. We hebben het een en ander ingeslagen voor onze Florida trip zoals een koelboxje ,wat fruit en veel drinken. Durstig weer hier. Omdat de dollars hier je portemonnee uitvliegen ook een lekker cheap avondmaal ingeslagen.  Jack Daniels smoked brisket op een lekker broodje met cole slaw on the side. Yum. Het vlees kan zo in de microwave welke in ons hotel aanwezig is, lekker en easy.

Na het shoppen maar eens flink in de relaxmodus! Lekker duikjes nemen in het zwembad. Toen we dit na een tijdje toch wel zat waren  hebben  we ons eerder genoemde maaltje genuttigd  en daarna zijn we naar de Universal Studio’s gereden. We hebben daar de Citywalk bewandeld.  Het hardrockcafé en –hotel bezocht. Hordes mensen die uit het attractiepark komen lopen, verder is er niet zo veel te beleven.

Dag 12:

Vandaag besluiten we om de natuur van Florida maar eens in te duiken.  Op zoek naar aligators. Dit vinden we leuker dan in de achtbaan en het is bovendien ook veeeeel goedkoper. De prijs van een toegangskaartje van een van de vele attractieparken in Orlando is toch al gauw zo’n $100,- p.p.

We gaan naar het Wakiwaa National State park. Met onze koelbox goed gevuld in de kofferbak rijden we er naar toe met ons open dakje. Een mooie rit in onze cabrio. We huren een kano en varen met z’n tweeën zo’n twee uur rond. Een hele roeitocht gemaakt. Goed voor de spiertjes. Af en toe vast gevaren op een boom in het water, of terwijl we niet opletten zo de bossen in. We hebben verschillende schildpadden gespot, een otter, en twee aligators (kleintjes hoor, de groten zien we in de everglades wel). Het was een beetje regenachtig weer. Net op tijd voor de bui aan hebben we onze kano weer ingeleverd. Daarna stuitten we nog op een parkranger die ons de oren van de kop vertelde over z’n wildlife. We moesten een slang en aligator vast houden (hij was een beetje drammerig) maar dit hoefde van ons niet zo nodig. Wel even aan gevoeld, die beesten dragen salmonella met zich mee. Carola was niet aan het opletten (ondanks dat die man het wel vier keer herhaalde) en zat daarna met haar vinger in haar mond. Whooooooops foutje. Gelukkig niks gebeurd. Toen ’t echt hard begon te regenen zijn we naar de outlet shops gereden in Orlando. Dit is een beetje vergelijkbaar met Batavia stad. Maar dan op z’n Amerikaans, dus veel groter.

Jullie zijn vast weer benieuwd wat we hebben gegeten na zo’n vermoeiende dag. Nou niets bijzonders hoor, een wrap en taco’s van de fastfoodketen: Taco bell.

Dag 13:

We zijn vroeg uit de veren gegaan want we gaan Orlando weer verlaten. Op naar Sarasota. Deze plek ligt aan zee en vanaf nu blijven we ook dicht bij de kust. Onder weg komt de regen nog een keer met bakken uit de hemel vallen. We konden maar 20 km/uur rijden op de freeway. Gelukkig was er aan de kust een stralend blauwe lucht! We rijden naar Clearwater beach. Dit mooie strand ligt op de route naar Sarasota. Hier gaan we onze eerste stranddag van deze vakantie beleven. Mooi wit strand (macht goed met onze lichamen) en lekker warm en clear zeewater. Genieten. Rond vier uur hebben we ons boeltje weer ingepakt en zijn we via een erg mooie route naar Sarasota gereden. Onderweg zijn we over een super hoge brug gereden. Deze is zo hoog omdat er ook cruiseschepen onder door varen. Het leek wel of we aan het opstijgen waren. Uiteindelijk lekker uitgewaaid bij ons hotel aangekomen.  Een beetje oud allemaal, we slapen hier twee nachtjes. ’s Avonds lekker uiteten bij Smokin Joe’s, een dikke eigengemaakte burger met fresh fries. Weer smullen, we smullen er wat aan af.

Dag 14:

Dit hotel heeft een lekker ontbijtbuffet, hier weten we wel raad mee. Vandaag rijden we naar huppelepup state park (de naam is weer eens te lastig om te onthouden). Het is er groen, veel water, aligators en ander wildlife. We lopen hier wat rond, spotten wederom krokdillen, schildpadden en mooie vogels. Het rondtoeren met ons open dakkie verveeld ons nog lang niet. We gaan ‘smiddags naar het strand: Lido Key. De weg er naar toe is erg leuk. Allemaal kleine eilandjes verbonden met bruggen, mooie views.  Ook staan hier super mooie huizen.

’s Avonds bekijken we het centrum van Sarasota, hier is het erg toeristisch. We nemen een lekkere Pizza om de dag mee af te sluiten met een Bud light pils er bij.

Dag 15:

We ruilen Sarasota in voor Naples. Maar onderweg eerst eens even langs een paar prachtig stranden. De eerste stop is Sanibel Island. Over een paar prachtig wegen en bruggen door de zee, rijden we naar Sanibel Island toe. Het is hier inderdaad prachtig. Mooie witte stranden, palmbomen, prachtig huizen (vrij prijzig lijkt ons) en heerlijk weer. Als we het geld zouden hebben, zouden we hier zo een huis kopen. Helaas hebben we nog net geen paar miljoen dollar, nog even doorsparen dus…

Na even rondgewandeld te hebben op het strand, koersen we door naar Captiva Island. Nog iets verder de Golf van Mexico in, dus nog iets mooier. Bij een pier staan veel mensen te vissen. We zien hier een dolfijn rondspringen en vinden een paar prachtige schelpen. Overigens gooien we ze (lees: schelpen, met dolfijnen mag niet gegooid worden) direct weer terug, wat moet je met die troep. Na een uur rondgewandeld te hebben, lichten we het anker: op naar de eindbestemming van vandaag.

Echter moet er eerst nog even gegeten worden. Nu wil het toeval dat er in Fort Myers een BBQ tentje zit dat volgens CNN in de top 10 van de VS staat qua BBQ joints. Toevallig komen we hier precies (met een omweggetje) langs.

Over een lange snelweg rijden we naar de plek toe. Opeens geeft het navigatiesysteem aan dat we er zijn. Stoppen dus maar. We zien dan inderdaad het bord van Reuben’s Smokehouse. Van buiten ziet het er leuk uit, van binnen lijkt het net Jack & Rene (no offense). We bestellen op enig aandringen van een vaste klant een brisket en kiezen zelf nog voor de ribs. Het eten is heerlijk, de top 10 (al hebben we nog niet alle BBQ joint in de VS gehad) is wat ons betreft terecht. De eigenaresse komt ook nog even kennismaken en adviseert ons de zelfgemaakte chocolate caramel bread pudding. We zijn ‘moeilijk’ over te halen en nemen er een. Het warme nagerecht is vreselijk lekker. Wellicht wat veel calorietjes, maar die lopen we er morgen wel weer vanaf. Na het uitlikken van het bord vertrekken we weer.

Aan het begin van de avond arriveren we in Naples. Het Best Western hotel is schitterend. We hebben twee zwembaden en twee hot tubs, genieten. We drinken ’s avonds nog wat, dobberen wat in de hot tub en kijken nog wat NBA wedstrijden. Daarna gaan de ogen dicht.

Dag 16:

De dag begint met een superlekker ontbijt bij het zwembad, op 10 meter van onze kamer. Na het ontbijt gaan we eerst maar eens wat chillen bij het zwembad. Lekker zonnen, wat nieuws lezen en af en toe een duik in het zwembad.

Rond een uur of 2 gaan we toch maar weer op pad. Lovers Key State Park is de bestemming. Een wandeling door het bos levert daar een ontmoeting op met ontelbaar veel hagedissen, eekhoorntjes en ook zien we een aantal schildpadden door het bos zwerven. Helaas geen slangen of wasberen te zien vandaag.

We wandelen vervolgens nog even over het prachtig strand en verlaten daarna het park. Op naar Naples voor het bekijken van zonsondergang. Bij de pier van Naples is het inderdaad een heel mooi gezicht, de zonsondergang. We blijven een half uurtje en zoeken daarna een plek voor a bite. Dit wordt La Cuisine, waar we een Peruaanse schotel voorgezet krijgen. Het smaakt wederom heerlijk. Overigens zijn we de enige in het restaurant, op de bediening en keuken na, het is namelijk Halloween. Trick or treat? Op straat zien we inderdaad wat piraten, spoken en ander gespuis lopen, die we de rest van de vakantie nog niet gezien hebben. Leuk om te zien. Terug bij het hotel drinken we nog een borrel en schrijven we dit verslag. Morgen gaan we weer verder, op naar de laatste week vakantie.

To be continued!

1. Berend:
    1 november 2015
    Nou jullie weten straks meer over Amerika dan over Nederland.
  2. Danitsja:
    1 november 2015
    Wow! Ik heb net 'even' alle verhalen (met terugwerkende kracht) gelezen..
    Wat maken jullie veel mee!
    Super gaaf! We komen zeker weer het fotoboek kijken als dat klaar is..
    Geniet van jullie laatste weekje!
    Xx
  3. Doret:
    5 november 2015
    Wat lekker chill! Super relaxed! Wat hebben jullie veel gezien en gedaan! Maak er nog een paar mooie dagen van!

See you soon! Love
    and have a nice journey
  4. Alie:
    10 november 2015
    Wat weer ontzettend veel gezien en gedaan.
    Mooi om jullie verhalen te lezen,raak er ook een beetje van in vakantiestemming.Goede reis terug!!!